The importance of FOIL disciplines: Interdisciplinary Ontopsychological Training in Law Graduation
DOI:
https://doi.org/10.18815/sh.v1i01.714Keywords:
ontopsychological training, nature potential, integral formation, vocation, youngAbstract
Leadership Interdisciplinary Ontopsychological Training (FOIL) is applied throughout the Bachelor’s degree in Law, through constant practices to develop and improve each student’s skills. This methodology has five pillars that structure teaching and allow the student to be fully trained, aiming for their responsible role. These dimensions were identified as study, work, high morality, science and internationality. The present study therefore has the scope of analyzing the FOIL methodology used at Faculdade Antonio Meneghetti, which aims to work and develop individually in each student their potential nature, their vocation and their role in the world. This teaching structure works on how each young person can expand their evolution through ontopsychological pedagogy applied in the classroom and radiated in their professional sphere. Therefore, the research problem is to understand the importance of FOIL disciplines for the training of new professionals in the field of law.
References
MENEGHETTI, Antonio. Antonio Meneghetti sobre… Aos novos Líderes do Futuro. Recanto Maestro: Fundação Antonio Meneghetti, 2023.
MENEGHETTI, Antonio. Antonio Meneghetti sobre… Falando aos Jovens volume II. Recanto Maestro: Fundação Antonio Meneghetti, 2019.
MENEGHETTI, Antonio. A Psicologia do Líder. 6. ed. Recanto Maestro: Ontopsicológica Editora Universitária, 2021a.
MENEGHETTI, Antonio. Dicionário de Ontopsicologia. 5. ed. Recanto Maestro: Ontopsicológica Editora Universitária, 2021b.
MENEGHETTI, Antonio. Psicologia Empresarial. 2. ed. Recanto Maestro: FOIL, 2020.
SCHAEFER, Ricardo. Formação integral para o desenvolvimento responsável: as dimensões da formação do jovem no Recanto Maestro. Saber Humano, v. 7, n. 10, p. 32-52, 2017. Disponível em: https://saberhumano.emnuvens.com.br/sh/article/view/222/246. Acesso em: 26 out. 2023.
SCHAEFER, Ricardo; SILVA, Breno Prado; WAZLAWICK, Patrícia. O passo adiante das hard e soft skills: a novidade da FOIL na formação universitária. Revista Brasileira de Ontopsicologia, v. 2, n. 2, p. 39-56, 2022. Disponível em: https://revbo.emnuvens.com.br/revbo/article/view/41/56. Acesso em: 26 out. 2023.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Camila de Figueredo Gonçalves, Wilhan Moro
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.(Veja Política de Acesso Livre).