v. 5 n. 6 (2015)

					Visualizar v. 5 n. 6 (2015)
Publicado: 2015-06-30

Editorial

  • Editorial

    Jean Pierre Chassot
    DOI: https://doi.org/10.18815/sh.2015v5n6.82
  • Expediente

    DOI: https://doi.org/10.18815/sh.2015v5n6.83

Artigo

  • Lingüística y filosofía de la ciência
    Linguistics and philosophy of science

    Siegfried Muñoz van Lamoen
    12-35
    DOI: https://doi.org/10.18815/sh.2015v5n6.59
  • Participação na gestão escolar: aprendendo e construindo cidadania
    Participation in school management: learning and building citizenship

    Cintia Cristina Kunz, Jean Pierre Chassot, Celso Ilgo Henz
    36-51
    DOI: https://doi.org/10.18815/sh.2015v5n6.63
  • Ensinar língua portuguesa é construir significados
    teach portuguese language is to build meanings

    Marta Helena Facco Piovesan
    52-63
    DOI: https://doi.org/10.18815/sh.2015v5n6.66
  • Linguagem jurídica: a riqueza semântica dos operadores do direito
    teach portuguese language is to build meanings

    Antonio Gilberto Vasconcelos Aires, Márcia Regina Marchezan
    64-77
    DOI: https://doi.org/10.18815/sh.2015v5n6.67
  • A inteligência humana feminina para a tomada de poder
    Female human intelligence for power outlet

    Joana de Jesus, Josiane B. Piccin Barbieri
    78-101
    DOI: https://doi.org/10.18815/sh.2015v5n6.68
  • Os Espaços de educação permanente sob o olhar dos gestores de saúde
    The education of permanent spaces under the look of health managers

    Izabel Cristina Feijó de Andrade, Marina Patrício de Arruda, Sonimary Nunes Arruda
    102-115
    DOI: https://doi.org/10.18815/sh.2015v5n6.69
  • O problema social do uso de drogas no brasil: os limites da intervenção penal
    The problem of social drug use in brazil: the limits of criminal intervention

    Marcio Ricardo Ferreira
    116-134
    DOI: https://doi.org/10.18815/sh.2015v5n6.73